Generelle betingelser
Salgsbetingelser
Siden administreres og vedligeholdes af Goody Sweden AB. Virksomheden er registreret i Sverige under organisationsnummer 559369-7336. Virksomhedens momsregistreringsnummer er SE559369733601. Hovedkontoret er på Gottorpsgatan 49 i Linköping. Goody Sweden AB omtales nedenfor som "Goody". Goodys generelle salgsbetingelser og prisliste gælder fra den af Goody angivne dato og erstatter tidligere offentliggjorte salgsbetingelser af Goody. De varer, der præsenteres gennem Goody, udgør Goodys faste sortiment. I tilfælde af forskel mellem betingelser, produktinformation eller priser angivet på Goody.se og i andre publikationer, har hjemmesiden forrang.
Pris & betaling
Priserne på Goody.se opdateres i realtid. Priserne er inklusiv moms, fragt tilkommer. Priserne er angivet i svenske kroner og forudsætter, at bestillinger afgives via vores webshop, og at korrekte originaler kommer til os i forbindelse med afgivelse af bestillingen. Eventuel ekstra håndtering af filer såsom rettelser og ændringer vil blive opkrævet i henhold til gældende prisliste. Goody.se forbeholder sig retten til at ændre tilbudte priser uden forudgående varsel. Vi tager forbehold for mulige tryk- og tastefejl. I tilfælde af prisjusteringer på en afgivet ordre informerer vi dig altid om det og du har herefter fuld ret til at ændre eller annullere din ordre. Salg sker til virksomheder, foreninger og organisationer med kreditkort, internetbetaling eller mod en faktura, der forfalder til betaling tredive (30) dage fra fakturadatoen. Ved salg mod faktura foretages kredittjek via Klarna eller Goody Sweden AB. Hvis du får afslag, kan dit køb stadig gennemføres med kortbetaling. Ved forsinket betaling udsendes en betalingspåmindelse, og du kan blive pålagt morarenter. Hvis der er grund, vil du blive opkrævet rykkergebyr, inkassogebyrer, gebyrer til fogedmyndighed og domstole i henhold til gældende lovgivning.
Forsendelsesomkostninger
Fragtomkostningen beregnes via hjemmesiden og er baseret på ordreværdi og valgt leveringsmetode. Der kan komme ekstra omkostninger ved delleveringer eller hvis du efterfølgende vælger at sende til flere forskellige adresser. Ved større ordrer med mange leveringsadresser bedes du kontakte os for et tilbud på en skræddersyet transportløsning. Ved levering uden for Sverige opkræves fragt i henhold til prislisten uanset ordreværdi. Hvis fragtfirmaet ikke kan levere, og der opstår yderligere omkostninger, pålægges kunden et gebyr. Eksempelvis hvis rederiet ikke kan udføre opgaven på grund af bl.a.
• Modtageren kunne ikke findes på den angivne leveringsadresse
• Nødvendigt værktøj mangler til aflæsning
• Adgang til receptionen er ikke gratis
Leveringsbetingelser
Det er vores mål, at ordrer leveres fra os inden for den fastsatte leveringstid. Umiddelbart efter din ordre vil der automatisk blive genereret en ordrebekræftelse af webshoppen og sendt til dig på e-mail for at informere dig om, at ordren er modtaget korrekt. Inden for 24 timer efter en godkendt ordre vil en formel ordrebekræftelse blive sendt til kunden på e-mail indeholdende leveringsdatoen (når varerne er leveret fra vores fabrik), samt den samlede pris.
Goody anvender DHL og i givet fald Postnords firmapakke til levering. For virksomheder bliver varerne leveret direkte til leveringsadressen. Varerne leveres til dig i henhold til DHL's rejseplan, normalt inden for 1-3 dage efter levering fra vores fabrik. DHL gør normalt et forsøg på at levere varerne, leveringen sker herefter mellem 8.00 og 16.00 på hverdage. Er der ingen på stedet, leveres varerne til nærmeste DHL-terminal til afhentning. Ny levering kan bestilles via DHL mod merpris iht. DHLs prisliste. Til private og foreninger, og hvis virksomhedens leveringsadresse er en postboks, har et kassepostnummer eller ikke er bemandet i normal arbejdstid, leveres varen med DHL Pakke til DHLs udleveringssted. Levering er ikke inkluderet i denne service og levering kan heller ikke bestilles til Pakke. For en merpris er det muligt at bestille hurtigere fremstilling af sårbare produkter. I de fleste tilfælde er det muligt at vælge ekspresforsendelse. Ekspresforsendelse betyder, at leveringen sker til dig inden kl. 10.00 den første hverdag efter levering fra vores fabrik, hvis modtagerens adresse er et sted, der kan nås ved ekspresforsendelse.
200 SEK vil blive opkrævet i tilfælde af leveringshindring, og ny fragt vil blive opkrævet i tilfælde af returnering eller adresseændring
Garanti
Goody giver garanti for, at varer og emballage har den aftalte kvalitet og som Goody har beskrevet. Garantien for udskriftskvaliteten er dog begrænset til at svare til de originaler, som kunden har indsendt. Goody er ikke ansvarlig for dine filer eller grafiske materialer. Vores politik er dog, at alle filer under 100 mb arkiveres på vores server i mindst et år for mulige genbestillinger. Goody er ikke ansvarlig for kvalitetsforringelser, der opstod efter at ordren forlod Goodys lager. Kunden er ansvarlig for at opbevare og sikre, at produkterne holdes i overensstemmelse med klima og temperatur.
Klage
For at påstå, at en vare er defekt (vedrørende transportskader, se nedenfor), skal du reklamere med det samme, dog senest 14 dage fra fakturadato og returnere varen på forlangende. Du skal kontrollere alle varer ved ankomsten for at verificere, at varerne er fri for fejl. Modtages en reklamation senere end 14 dage efter levering, forbeholder Goody sig ret til at tage stilling til, om fejlen skal udbedres. I tilfælde af en klage skal du kontakte vores kundeservice. På baggrund af de oplysninger, du giver i din klagesag, vil vores kvalitetsafdeling normalt indenfor 24 arbejdstimer vende tilbage til dig med information om den rette behandling af klagen. Transportskader skal anmeldes direkte til fragtføreren senest på leveringsdagen.
Ansvar for fejl
Såfremt der er fejl, som Goody er ansvarlig for, forpligter Goody sig til efter eget skøn at afhjælpe fejlen ved en erstatningslevering, at afhjælpe fejlen på anden måde, eller at refundere købesummen helt eller delvist. Goodys ansvar som følge af mangler ved varer er begrænset til det, der er anført i disse almindelige salgsbetingelser. Virksomheden påtager sig således intet direkte eller indirekte ansvar for f.eks. - men ikke begrænset til - inkompatibilitet, leveringsforsinkelser, skadelige egenskaber ved varerne, produktansvar, tabt fortjeneste, forretningsafbrydelse, tab af information, merarbejde eller anden økonomisk skade.
Fortrydelsesret
I henhold til fjern- og boligkøbsloven har du som forbruger (gælder ikke virksomheder) ret til at fortryde kontrakten ved at give os besked inden for 14 dage efter modtagelse af varerne. Fortrydelsesretten gælder ikke for specialfremstillede produkter. For at du kan bruge din fortrydelsesret, skal du returnere varen i ubeskadiget stand, i original emballage. Ved brug af fortrydelsesretten er du selv ansvarlig for returneringsomkostningerne. Ønsker du som virksomhed at annoncere for et køb, så kontakt vores kundeservice.
Andre forhold
Ud over det, der fremgår af ovenstående salgsbetingelser, gælder købeloven.